Vesmírny program AI spozoroval desiatky mimozemských signálov z ďalekej galaxie

Lovci mimozemských civilizácií hovoria, že pomocou svojich technológií zaznamenali viacero nezvyčajných rádiových signálov z galaxie, ktorá je vzdialená približne 3 miliardy svetelných rokov.

Výskumníci v rámci vyhľadávania mimozemskej aktivity, alebo SETI použili algoritmus, ktorý skúmal údaje zozbierané Greenwarovým teleskopom v Západnej Virgínii minulý rok. AI zistilo, že pribudlo 72 ďalších „rýchlych rádiových výbojov“ (fast radio bursts) k prvým 21, ktoré boli odhalené ešte 26. augusta 2017. Tieto impulzy vychádzajú z galaxie FRB 121102, takže v tento deň ich zaznamenali celkovo 93.

„Nie všetky objavy pochádzajú z nových pozorovaní.“ uviedol vo vyhlásení Pete Worden, výkonný riaditeľ prelomových iniciatív pre projekt SETI „V tomto prípade bolo inteligentné, pôvodné myslenie aplikované na existujúcu množinu údajov. Vylepšila naše vedomosti o jednom z najcitlivejších tajomstiev v astronómii.“

galaxia, vesmír, ufo, mimozemšťania, nasa
Zdroj: religias.com

Rýchle vysielanie rádia zostáva jedným z najviac neprebádaných javov vo vesmíre. Potvrdených ich bolo približne 30, pretože boli objavené pred viac ako desiatimi rokmi a každý z týchto výbojov trvá len niekoľko milisekúnd.

FRB sú zvyčajne jednorázové výboje, čo robí FRB 121102 obzvlášť zaujímavé, pretože už vyslalo stovky výbuchov. Vrátane 93 FRB v auguste 2017, bola galaxia zdrojom takmer 300 výbojov, odkedy ju v roku 2012 objavili.

Niektorí astronómovia sa domnievajú, že sú bežné, ale naša súčasná technológia nie je dostatočne citlivá na ich dôsledné sledovanie. Vedci prezradili niekoľko teórií o tom, čo spôsobuje tajomné signály, od čiernych dier a neutrónových hviezd až po temnú hmotu a cudzie civilizácie.

Výskumníci tvrdia, že nové FRB neznamená vlastne ani potvrdenie, ani vylúčenie myšlienky, že mimozemský život sa nás môže pokúsiť kontaktovať.

Momentálne sa teda výskumníci AI pokúšajú nájsť zdroj týchto signálov, a tak sa istotne nenudia.„Táto práca je len začiatok používania týchto silných metód na zaznamenanie rádiových signálov.“ uviedol vo vyhlásení Gerry Zhang, doktorand na UC Berkeley, ktorý viedol vývoj AI „Dúfame, že náš úspech môže inšpirovať ďalšie vážne úsilie pri uplatňovaní strojového učenia na rádioastronómiu.“

Zdroj: nypost.com