Annabelle – Zrodenie zla: Dokonalý horor alebo dokonalá strata času ?

Skôr, ako napíšem recenziu, poďme sa zamyslieť, čo sme mohli čakať po prvej časti. Úprimne som sa bála jedine tej myšlienky, že z filmu Anabelle vyjde ešte druhá časť. Keďže som milovníčka dobrých hororov čakám od filmu viac, ako len prosté pustenie do nohavíc a búšenie srdca v momente, keď niekto prudko vybehne spoza rohu. Dej dobrý, ale to je asi tak všetko.

Od druhej časti som teda veľa neočakávala. Začalo sa to klasicky. Režisérovi David F. Sandbergovi, ktorý sa podieľal aj na režírovaní filmu Nezhasínaj z roku 2016, sa podarilo divákov vrátane mňa držať v napätí nejaký ten moment. Ako film začal, tak nebolo veľmi jasné, čo má bábika spoločné so začiatkom filmu. Hororovosť by som ohodnotila tak na 5/10, čo je podľa mňa dosť slabé. Klasické ľakačky, temná atmosféra a diabol vyzerajúci ako prvotriedna napodobenina Hellboya. Oceňujem, ale nápad uviesť skutočnú tvár bábiky do filmu hoci len na pár minút (skutočnú bábiku si viete pozrieť na živo v okresnom múzeu v  Monroe v štáte Connecticut). Viac by som  chcela vyzdvihnúť dej filmu. Ten by som ohodnotila na 8/10, keďže koniec bol naozaj nepredvídateľný a spôsobil nie prehnaný, ale jemný šok.

horor,strach,démon,film,recenzia,bábika,peklo,čert,plač,krv,zlo,ľudia,nebo,temnota,čierna,smrť,hrob,pomník,duša
Zdroj: warrens.net

Poznáte niekto naozaj tento príbeh? V roku 1970 matka zakúpila bábiku svojej dcére Donne, ktorá sa pripravovala na absolvovanie vysokej školy a žila v malom apartmáne so svojou kamarátkou Angie. Dona uložila bábiku ako dekoráciu, no po niekoľkých dňoch si kamarátky všimli, že bábika je zvláštna a strašidelná. Zdalo sa, že sa bábika tajomne pohybuje po dome, mení pozície. Niekedy sa našla bábika s prekríženými nohami, zloženými ramenami, inokedy bola nájdená vzpriamene, stojaca na nohách. Niekoľkokrát Donna opustila bábiku na gauči pred odchodom do práce. Keď sa vrátila, našla bábiku späť vo svojej izbe na posteli – s dverami zatvorenými. Pravdepodobne vo mne bábika žiaden strach nikdy nevyvolá. Určite si pre zaujímavosť film pozrite a posúďte sami, či sa oplatí pri tomto filme báť a či vás samých vie vystrašiť démon v bábike. Nezabúdajte, že jeden pohľad stačí na zistenie, že horor nie je nič iné ako realita.

bábika,strach, múzeum,diabol,muž,žena,kríž,peklo,ľudia,hračka,Amerika,smrť,nebezpečenstvo,dieťa,pomník
Zdroj: theoccultmuseum.com